NOI TE INFORMAM!
AI DEPUS CERERE DE RACORDARE PENTRU O ZONA IN CARE NU EXISTA RETEA ELECTRICA DE DISTRIBUTIE SI NU STII CE URMEAZA?
IATA TRASEUL APROBARII CERERII TALE IN 7 PASI!
Conform:
Etapele privind solutionarea cererii tale de racordare in zone in care nu exista retea electrica de distributie de joasa tensiune (distanta de la reteaua existenta pana la limita de proprietate a solicitantului este mai mare de 100 m) sunt urmatoarele:
Pasul 1 - Operatorul de Distributie (OD) informeaza solicitantul daca zona respectiva este cuprinsa in planul de dezvoltare al Retelei Electrice de Distributie (RED) si care este calendarul de realizare a lucrarilor.
Pasul 2 - In cazul in care nu au fost facute demersuri pentru extinderea retelei in zona respectiva, OD informeaza in scris Autoritatea publica locala si centrala sa depuna in acest scop o cerere precum si documentatia justificativa prevazuta in Metodologia mentionata anterior. Scrisoarea este transmisa spre informare si solicitantului.
Pasul 3 - Autoritatea publica transmite operatorului de distributie (OD) cererea si documentatia justificativa continand urmatoarele documente:
A) Planul urbanistic general in vigoare al localitatii, cu prezentarea echiparii edilitare existente si a propunerilor de dezvoltare a acesteia (piese scrise si piese desenate).
B) Planul urbanistic zonal in vigoare pentru zona unde se propune extinderea RED, cu prezentarea echiparii edilitare existente si a propunerilor de dezvoltare a acesteia, inclusiv a retelelor electrice, pentru asigurarea necesarului de consum (piese scrise si piese desenate).
C) Actele de proprietate asupra terenului pe care urmeaza sa fie amplasate RED, teren aflat in proprietatea statului sau a unitatilor administrativ - teritoriale.
D) Procesele verbale de trasare (bornare) a drumurilor publice si a celorlalte terenuri pe care vor fi amplasate RED.
E) Autorizatii de construire sau Certificate de urbanism pentru construire de locuinte eliberate pentru zona unde se solicita electrificarea sau extinderea RED.
F) Memoriu de prezentare a gradului de dezvoltarea existenta si de perspectiva (Anexa 1) a localitatii sau a zonei, incluzand urmatoarele informatii:
Pasul 4 - Operatorul de distributie intocmeste in termen de 60 de zile studiul de fezabilitate si evalueaza lucrarile de investitii din punct de vedere al eficientei economice.
Lucrarile se considera eficiente economic daca indicatorii rezultati indeplinesc conditiile: Valoarea Actualizata Neta 0 si Durata de Recuperare a Investitiei 20 ani (caz in care OD are obligatia de finantare totala a investitiei).
Lucrarile NU se considera eficiente economic daca cel putin unul din cei doi indicatori nu este corespunzator, caz in care OD are obligatia de a finanta numai valoarea investitiei eficiente economic (Ief) pentru care ambii indicatori indeplinesc conditiile. Diferenta dintre valoarea investiĊ£iei totale si investitia eficienta (Itotal - Ief) reprezinta coparticiparea autoritatii publice la finantarea lucrarilor. In acest caz OD stabileste lucrarile din vecinatatea RED care corespund valorii Ief si lucrarile care corespund valorii Itotal - Ief si urmeaza sa fie finantate de autoritatea publica.
Pasul 5 - Operatorul de distributie informeaza ANRE si transmite raspunsul catre autoritatea publica privind rezultatele studiului de fezabilitate si propunerea de coparticipare a autoritatii publice la finantarea investitiei solicitate.
OD transmite la ANRE in termen de maximum 90 de zile de la depunerea cererii insotita de documentatia completa o adresa de informare referitoare la rezultatele analizei. Ulterior informarii ANRE, OD transmite autoritatii publice in termen de maximum 90 de zile de la depunerea cererii insotite de documentatia completa o notificare continand:
Pasul 6 - Introducerea in planurile de investitii ale operatorului de distributie si Autoritatile Publice Locale.
De la data transmiterii notificarii de catre OD, in termen de maximum 60 de zile, autoritatea publica, analizeaza propunerea de coparticipare la finantare si, in situatia acceptarii acesteia, transmite OD o scrisoare de confirmare in acest sens, care sa constituie un angajament ferm de a asigura cofinantarea lucrarii.
Coparticiparea autoritatii publice la finantarea lucrarilor se realizeaza prin incheierea unui Contract de finantare, intre autoritatea publica si OD, care va contine:
A) Sumele si calendarul de plata a contributiilor de cofinantare;
B) Calendarul de realizare a lucrarilor;
C) Componenta comisiei comune autoritate publica - OD care va stabili cota de proprietate asupra mijloacelor fixe.
In conformitate cu Metodologia de elaborare si aprobare a Planului de Investitii – Ordinul 8/2016 – OD are obligatia de a bugeta intre 5% si 10% din valoarea totala a Planului in lucrari de extindere si electrificare. Valorile investitiilor pentru electrificari sunt realizate de catre OD in programul de investitii anual conform principiului FIFO – First In First Out (ordine cronologica)
Pasul 7 - Realizarea lucrarilor de electrificare/extindere, operarea si intretinerea lor
Pentru proiectarea si executarea lucrarilor de electrificare/extindere RED, autoritatea publica si OD incheie impreuna un contract cu un operator economic atestat, cu respectarea cerintelor legislatiei in vigoare privind achizitia de lucrari publice.
La finalizarea lucrarilor autoritatea publica preda OD reteaua electrica prin oricare din modalitatile prevazute in Metodologia privind reglementarea conditiilor pentru preluarea de capacitati energetice de distributie a energiei electrice, aprobata prin Ordinul ANRE nr.31/2013. OD preia reteaua electrica in conditiile de eficienta economica (Ief).
Date de Contact
Prin serviciul de curierat la adresa:
Distributie Oltenia SA
Serviciul Back Office, Targu Jiu,
Judetul Gorj
Strada Depozitelor, Nr.2
Prin e-mail la adresa:
relatiiclienti@distributieoltenia.ro, distributie@distributieoltenia.ro
Prin apelarea numarului unic de telefon:
0800 500 000, 0251 408 006, 0251 408 007, 0251 408 008; - Info Tel
(Program non-stop pentru semnalarea oricarui tip de intrerupere accidentala in alimentarea cu energie electrica. Informatiile comerciale pot fi obtinute zilnic in intervalul orar 08:00 - 20:00. Tarif normal in reĊ£eaua nationala)
ANEXA 1
Tabel nominal cu solicitantii/ beneficiarii electrificarii/ extinderii RED
Nr. Crt. | Nume si prenume | CNP | Adresa | Stadiul constructie | Casa locuita sau constructie utilizata | Tip consumator noncasnic | Putere solicitata | Data finalizare locuinta/ constructie | Nr./Data AC/CU | Data expirarii AC/CU |
Pentru a vizualiza informatii despre obtinerea avizului de amplasament sau obtinerea avizului tehnic de racordare, va rugam consultati Centrul Virtual de Relatii cu Clientii, sectiunea Clienti Casnici, respectiv Agenti Economici.