Avand in vedere situatia actuala, operatorul Distributie Oltenia ia masuri din timp pentru a preveni situatiile care pot genera disconfort marit pentru consumatorii din aria sa de activitate. In acest sens, sunt programate si executate lucrari de prevenire a avariilor care impun inlocuirea echipamentelor deteriorate. Pentru ca toate actiunile sa se desfasoare in conditii de maxima securitate si siguranta pentru consumatori, dar si pentru echipele Distributie Oltenia, acestea necesita uneori intreruperi in alimentarea cu energie electrica.
De ce sunt necesare lucrarile de prevenire si corectare a avariilor:
In anumite situatii echipamentele se deterioreaza din cauza avariilor aparute. Pentru a reduce cat mai mult disconfortul consumatorilor, se ia decizia identificarii unei solutii de moment, cu remediere definitiva ulterioara.
De exemplu: daca un stalp este doborat de conditiile meteo nefavorabile sau un autovehicul loveste si doboara un astfel de echipament, operatorul Distributie Oltenia poate lua decizia de a reconecta dintr-o alta sursa, consumatorii aferenti.
Pana la montarea stalpului, care poate dura de la cateva ore, la cateva zile, consumatorii se pot bucura de conditii normale de alimentare cu energie electrica.
Ulterior, se impune revenirea la schema normala de functionare, ceea ce inseamna montarea stalpului si intreruperea alimentarii cu energie electrica, pentru siguranta echipelor operative si a consumatorilor aferenti.
De multe ori vegetatia crescuta in spatiul de siguranta al retelei creaza intreruperi de scurta durata pentru consumatori, sau chiar avarii importante.
De exemplu: sub greutatea stratului gros de zapada, sau la viteze mari ale vantului, vegetatia crescuta sub/ peste, sau in apropierea retelei de distributie a energiei electrice se poate rupe, iar in cadere sa rupa stalpul si conductorul electric al retelei aeriene.
Actiunile de defrisari/decoronari se intampla de doua ori pe an, in anotimpul prielnic desfasurarii acestor actiuni, fara a dauna vegetatiei. Pentru asta, de multe ori, echipele Distributie Oltenia se lovesc de refuzul categoric al consumatorilor si nu pot realiza defrisarile/decoronarile aferente.
In timpul conditiilor meteo nefavorabile, lipsa amenajarii culoarelor de siguranta in apropierea retelelor electrice aeriene, precum si nerespectarea distantelor prestabilite au un impact negativ asupra calitatii alimentarii cu energie electrica.
Acestea pot duce la intreruperi accidentale in alimentarea cu energie electrica pe parcursul conditiilor meteo nefavorabile, dar pot reprezenta si pericol de electrocutare pentru consumatori.
Cum sunt programate si anuntate lucrarile de prevenire si corectare a avariilor:
Distributie Oltenia transmite programele de intreruperi catre primariile localitatilor in care urmeaza sa se desfasoare lucrarile de mentenanta sau investitii. Totodata, programele de intreruperi sunt preluate de catre presa locala din judetele Arges, Dolj, Gorj, Olt, Mehedinti, Teleorman si Valcea, atat in format electronic – pe website-urile redactiilor, cat si scris, in ziarele locale.
Operatorul Distributie Oltenia asigura interventii rapide pentru realizarea lucrarilor de reparatii care pot afecta pe durate lungi de timp un numar mare de consumatori, tinand cont de urgenta si necesitatea lucrarii in zona, dar si de durata de viata a instalatiilor si a echipamentelor electrice.
Programele de lucrari contin informatii cu privire la zilele, intervalele orare, localitatile, strazile sau zonele de intrerupere.
Consumatorii Distributie Oltenia pot afla in orice moment unde se lucreaza pentru modernizarea, mentenanta si extinderea retelelor electrice de distributie si cat timp va dura, accesand adresa www.distributieoltenia.ro/ro/suport/intreruperi-anuntate.html.
Afisarea programului de lucrari planificate se face cu minimum 15 zile lucratoare inainte ca acestea sa inceapa. Ulterior, pot interveni modificari, ca urmare a situatiilor de natura tehnica identificate in teren sau a conditiilor meteorologice deosebite. Totodata se tine cont si de calendarul activitatilor la nivelul zonei. Toate aceste lucrari sunt, de asemenea, anuntate in timp util.
Datorita interesului de a intampina orice avarie, zilnic sunt realizate verificari in teren. Asadar, pe langa intreruperile planificate, anuntate cu minimum 15 zile, pot aparea intreruperi pentru efectuarea lucrarilor de reparatii. Aceste lucrari pot aparea ca urmare a unor evenimente accidentale, dar care nu au efecte negative imediate asupra consumatorilor, ele oferind posibilitatea de a anunta consumatorii cu minimum 24 de ore inainte de a se interveni.
Lucrarile efectuate de operatorul Distributie Oltenia in retea pot fi reprogramate in situatia in care conditiile meteo sunt nefavorabile sau apar situatii deosebite care pot afecta functionarea retelei de distributie.
Pentru semnalarea oricaror incidente intervenite in instalatiile de distributie a energiei electrice, consumatorii sunt rugati sa apeleze INFO Tel, la numerele de telefon disponibile pentru preluarea acestora:
- 0800 500 000 - numar de telefon gratuit in orice retea, la care pot fi semnalate NON STOP deficientele in alimentarea cu energie electrica;
- 0251 408 006, 0251 408 007, 0251 408 008 – numere de telefon cu tarif normal in reteaua nationala.