Cum a influentat Coronavirus evolutia consumului total de energie electrica în aria de activitate Distributie Oltenia, atat în randul consumatorilor economici, cat si în randul consumatorilor casnici.

Din monitorizarea consumului de energie electrica din statiile Distributie Oltenia a reiesit faptul ca:
  • la nivelul lunii martie, luna in care in Romania a fost declarata stare de urgenta, consumul total de energie electrica a crescut pentru consumatorii casnici cu aproximativ 4.000 MWh. Acest lucru ne arata ca indemnele #staiacasa au avut efect in randul consumatorilor care au inceput sa foloseasca mai mult echipamentele electrocasnice, 
  • in cazul agentilor economici, acesta a scazut cu peste 27.000 MWh, fata de luna ianuarie a acestui an, ceea ce inseamna ca activitatea a fost redusa semnificativ 
Schimbari semnificative din punct de vedere financiar, se pot vedea, la medie tensiune fata de inalta tensiune, acolo unde, impactul este de 3,5% mai mare.
 
Totodata, pentru o imagine cat mai clara a evolutiei consumului din aceasta perioada, consideram utila realizarea unei comparatii intre consumul total de energie electrica inregistrat in martie 2019 vs. martie 2020. 
 
Statisticile arata ca, in aceeasi perioada, anul trecut, la nivelul judetelor din aria de acoperire a Distributie Oltenia, s-a inregistrat un consum total de energie electrica cu aproximativ 5% mai mare fata de aceeasi perioada a acestui an. 
Si in ceea ce priveste situatia locurilor de consum de la nivelul judetelor din aria de acoperire a Distributie Oltenia, repartizarea celor peste 1.400.000 de locuri de consum, arata astfel:
  • 21% se afla in judetul Arges,
  • 21% in judetul Dolj, 
  • 13% in judetul Olt,
  • 13% in judetul Valcea, 
  • 11% in judetul Gorj,
  • 9% in judetul Mehedinti.
Avand in vedere contextul actual, Distributie Oltenia mentioneaza faptul ca in acest moment, din cauza situatiei sanitare, citirea contoarelor aflate pe proprietate privata nu este posibila prin deplasarea cititorului in teren, iar consumul este unul estimat.
 
Distributie Energie Oltenia impreuna cu toti prestatorii sai au implementat masuri de protectie atat pentru personal cat si pentru clienti, motiv pentru care accesul echipelor de teren pe proprietatea consumatorilor se face doar in cazuri necesare si/sau la solicitarea consumatorilor, luandu-se toate masurile de protectie impotriva raspandirii virusului atat pentru echipele DEO, cat si pentru consumatori, in urmatoarele situatii:
- Reconectarea consumatorilor la retea, daca in prealabil locul de consum a fost deconectat;
- Inlocuirea contoarelor defecte sau sesizate de consumatori cu inregistrare eronata;
- Remediere deficientelor in alimentarea cu energie electrica a Locurilor de Consum, situatii anuntate de consumator, prin inregistrarea unui deranjament;
- Reparatia retelei electrice, in situatia in care exista risc de incendiu sau de electrosecuritate, cazuri care pot fi anuntate de catre consumatori sau pot fi identificate de catre reprezentantii Distributie Oltenia;
- In cazurile in care sunt identificate incidente sau avarii care afecteaza alimentarea cu energie electrica a consumatorilor, sau in cazul unor lucrari imperios necesare pentru evitarea aparitiilor unor incidente sau avarii, iar echipamentul electric se afla pe proprietate privata.
 
Consideram ca masurile descrise mai sus contribuie la protejarea personalului impotriva virusului precum si la evitarea raspandirii virusului COVID-19 in randul populatiei.
 
De altfel, pentru semnalarea oricaror incidente intervenite in instalatiile de distributie a energiei electrice, consumatorii sunt rugati sa apeleze INFO Tel, la numerele de telefon disponibile pentru preluarea acestora:
• 0800 500 000 - numar de telefon gratuit in orice retea, la care pot fi semnalate NON STOP deficientele in alimentarea cu energie electrica;
• 0251 408 006, 0251 408 007, 0251 408 008 – numere de telefon cu tarif normal in reteaua nationala.
Va multumim!