Ca intotdeauna, echipa Distributie Oltenia ramane un suport permanent comunitatii locale si mai ales activitatilor pe care le incepe alaturi de aceasta.
- Operatorul Distributie Oltenia si-a dotat cei aproape 300 de elevi inscrisi in programul #UcenicElectrician, dar si cadrele didactice care fac parte din proiect din judetele AG, DJ, GJ, MH, TR si VL cu cate o tableta pentru a putea fi cat mai aproape de o normalitate digitalizata.
- Procesul de invatare a continuat neintrerupt: elevii au continuat sa primeasca bursele de performantã si sa participe la ateliere de dezvoltare personala.
- O noua editie de internship platit se apropie de final: dintre cei 19 Electricieni Junior selectati, 2 dintre ei au fost deja angajati in judetul Gorj.
Primul pas: 300 de elevi si profesori au fost dotati cu tablete pentru sustinerea scolii online
Pentru ca nu trebuie sa existe pauze in formarea profesionala, iar operatorul Distributie Oltenia isi invata Ucenicii inca de mici sa se adapteze si sa performeze, acesta a mers dincolo de atributiile lui in sustinerea pregatirii tehnice a elevilor care au ales clasa de Electrician exploatare centrale, statii si retele electrice din cele 6 judete.
Astfel, Distributie Oltenia a ales sa fie singurul operator din tara care sustine scoala profesionala prin dotarea tuturor elevilor cu instrumentele digitale necesare pentru a continua procesul educational in aceasta perioada.
Dotarea nu s-a oprit la elevi ci a mers dincolo de acestia, ajungand pana la profesorii care sunt dirigintii acestor clase, tocmai pentru ca legatura intre scoala, elevi si operator sa nu fie intrerupta.
Pasul doi: performanta trebuie sustinuta financiar
Chiar daca 2020 a fost un an dificil pentru toata lumea, operatorul Distributie Oltenia a fost unul dintre putinii operatori care au continuat sa ofere bursele promise elevilor inscrisi in clasele profesionale pe care le sustine.
Astfel, Distributie Oltenia a continuat sa isi recompenseze elevii implicati in programul #UcenicElectrician cu bursele lunare de 200 de lei, care au fost acordate primilor cinci elevi din fiecare clasa, bazandu-se pe notele obtinute in cadrul orelor desfasurate online.
Astfel, operatorul Distributie Oltenia a pastrat intacte fondurile alocate burselor elevilor din anul scolar 2019 – 2020 si a sustinut acest beneficiu si pentru elevii anului scolar 2020 – 2021, distribuind aproape 140 000 lei/per fiecare an scolar.
Asadar, in continuare, primii 5 elevi din fiecare clasa vor primi pe parcursul anului scolar cate 200 de lei suplimentar fata de bursa oferita de Ministerul Educatiei.
Pasul trei: viitorul generatiei de profesionisti
Nici programul de internship platit Electrician Junior nu a fost afectat. Aceasta etapa se afla la a doua editie si ofera tinerilor o sursa de venit si un loc de munca, imediat dupa liceu.
In prima editie, cea din anul scolar 2019 – 2020, 24 elevi din cei 33 de absolventi ai experientei de 3 ani, din judetele Arges si Dolj, au beneficiat de un program de internship platit, timp de 6 luni, oferit de compania Distributie Oltenia si de partenerii sai. Dintre acestia, 8 au fost angajati in cadrul companiei Distributie Oltenia inainte de finalizarea internshipului, in judetele Arges si Gorj.
Si anul acesta 19 tineri absolventi din Arges, Dolj si Gorj au continuat sa invete de la cei mai experimentati specialisti. Angajarea lor chiar inaintea finalizarii internshipului este deja un lucru obisnuit, in judetul Gorj 2 dintre acestia au fost deja angajati. Dupa incheierea perioadei de 6 luni, in luna februarie 2021 si ceilalti Electricieni Juniori vor fi redirectionati catre posturile disponibile, in cadrul companiei sau la partenerii Distributie Oltenia, in functie de evaluarile obtinute.
Pentru anul scolar 2021 – 2022, aceasta experienta se va adresa elevilor care vor finaliza cei 3 ani in proiect, din judetele Arges, Gorj si Teleorman.
In anul scolar 2021 – 2022, programul #UcenicElectrician:
- Creste in continuare cu un nou judet partener;
- Continua sa fie o alternativa educationala pe care se pot baza tinerii, asa cum o fac deja aproape 300 dintre ei, din cele 6 judete.
Directia Comunicare si Marketing