Distributie Oltenia investeste peste 2 milioane de lei in doua dispecerate noi, de rezerva, care vor fi finalizate in iunie

Dispeceratele de rezerva vor completa schema de proiecte digitale care imbunatatesc experienta consumatorilor de energie din Oltenia si partial Muntenia (Arges si Teleorman), cu impact direct in reducerea timpului mediu de remediere a incidentelor si deranjamentelor. In plus, pâna la finalul anului, Distributie Oltenia va implementa tehnologie noua pentru o parte din statiile de lucru ale dispecerilor sai, dar si in solutia de telecomunicatie voce folosita in gestionarea evenimentelor din retea si in managementul deranjamentelor catre echipele operative de teren. Aceasta investitie este strâns conectata cu dezvoltarea continua a sistemului SCADA  si cu implementarea proiectului strategic ADMS  (76 milioane lei) care promite o retea inteligenta de distributie.
 

Ce presupune activitatea de dispecerizare si de ce e importanta o retea inteligenta de distributie?

Activitatea de dispecerizare asigura securitatea si continuitatea alimentarii cu energie electrica a consumatorilor. Practic, in dispecerate sunt inregistrate toate solicitarile de interventie in cazul unor deficiente aparute in reteaua electrica si tot de aici sunt coordonate echipele operative.
In cazul Distributie Energie Oltenia, activitatea de dispecerizare se realizeaza in 2 puncte centrale de dispecerizare, localizate in Craiova si Pitesti, la care se vor adauga 3 locatii de rezerva.
 
Misiunea de a aduce energia electrica in casele consumatorilor este asigurata de o echipa de 65 de dispeceri care lucreaza in ture de 24h/ 7 zile. In conditiile impuse de pandemia COVID-19, Distributie Oltenia le-a asigurat dispecerilor sai posibilitatea de a lucra izolati in camerele de comanda (pentru dispecerizarea retelei de inalta si medie tensiune), iar dispecerizarea deranjamentelor pentru joasa tensiune (adica pentru consumatorii casnici/ finali) a putut fi efectuata din telemunca. In plus si in cazul dispeceratelor de rezerva, vor putea fi asigurate si conditiile propice pentru izolarea dispecerilor la locul de munca, in caz de necesitate.

Beneficii pentru consumatori:

  • timp redus de preluare a incidentelor si deranjamentelor din retea
  • localizarea mai precisa a zonelor de defect si distribuirea acestora catre cele mai apropiate echipe operative
  • remedierea mai rapida a deficientelor electrice si reluarea alimentarii cu energie electrica a consumatorilor. 
  • Ce tip de tehnologie se va regasi in dispeceratele de rezerva DEO?
Dispeceratele DEO sunt dotate cu:
- sistem SCADA cu alocare flexibila. Totodata, gradul ridicat de integrare in SCADA a retelei DEO (107 statii de transformare modernizate si integrate dintr-un total de 144, peste 1500 de echipamente de câmp de comutatie, puncte de alimentare si posturi de transformare) reduce timpul dedicat manevrelor efectuate de dispeceri pentru retragerea din exploatare a instalatiilor in situatia intreruperilor planificate, precum si in cazul remedierii deficientelor electrice la aparitia intreruperilor neprevazute. 
- sisteme de telecomunicatie si inregistrare voce moderne.
 
Pentru consumatorii de energie, acest lucru inseamna o gestionare mai buna a intreruperilor planificate, dar si a celor accidentale, datorita sistemelor implementate sau in curs de implementare care includ monitorizarea permanenta si capacitatea retelei electrice de a autoizola defectele. In acest sens, disconfortul cauzat de intreruperile in alimentarea cu energie electrica este mult mai redus, cu imbunatatiri continue si semnificative.
 
Distributie Oltenia continua investitiile din fonduri proprii sau fonduri europene pentru transformarea retelei electrice intr-una SMART.
 
Divizia Oameni si Brand
 
20.05.2022