Distributie Oltenia avertizeaza: atentie sporita la persoanele care se recomanda a fi angajati ai operatorului de distributie sau ai partenerilor acestuia
Operatorul Distributie Oltenia le recomanda consumatorilor de energie din aria sa operationala (judetele Arges, Dolj, Gorj, Mehedinti, Olt, Teleorman si Valcea) sa acorde atentie sporita persoanelor care le viziteaza locuintele pentru efectuarea unor servicii legate de alimentarea cu energie electrica.
Tipurile de activitati derulate de echipele operatorului de distributie si ale prestatorilor sai care pot necesita acces in locuinta/ proprietate sunt:
- Citirea contoarelor si inlocuirea periodica a acestora, activitate derulata de partenerul ADREM Link;
- Alte actiuni legate de grupurile de masura (sigilari, montare contoare inteligente);
- Actiunile de prevenire si combatere a fenomenului de racordare ilegala la reteaua de distributie, derulate de echipele specializate;
- Remedierea deranjamentelor electrice care apar in instalatiile de bransament de pana la sau dupa puncul de delimitare (inaintea bornelor de iesire din contor);
- Pentru analiza sesizarilor/ reclamatiilor consumatorilor, cand acest lucru este imperios necesar (exemplu: sesizari privind starea receptoarelor deteriorate, aflate dupa punctul de delimitare);
- Depistarea si eliminarea incidentelor, efectuarea de lucrari de reparatie accidentala a retelei necesare pentru evitarea aparitiei unor incidente sau avarii (prevenire de avarii);
- Restabilirea starii tehnice a retelelor electrice si efectuarea de lucrari provizorii executate in conditii deosebite, necesare realimentarii cu energie electrica a consumatorilor;
- Reparatia retelelor electrice, in situatii care impun risc de incendiu sau de electrosecuritate.
Important! Orice angajat al Distributie Oltenia sau al partenerilor are obligatia de a prezenta legitimatia si ordinul de serviciu atunci cand se deplaseaza la domiciliul consumatorilor pentru a efectua servicii energetice, inainte de a patrunde in locuinta. In situatia in care persoanele in cauza nu pot dovedi ca sunt reprezentanti DEO, consumatorii nu ar trebui sa le permita accesul in incinta si nici eventuale interventii in retea.
Este important de precizat ca angajatii DEO sau ai partenerilor nu sunt autorizati si nici nu trebuie sa solicite sau sa primeasca sume de bani de la consumatori.
Pentru siguranta tuturor persoanelor implicate, angajatii Distributie Oltenia folosesc echipamente specifice de lucru si de protectie atunci cand efectueaza interventii in retea.
Totodata, consumatorii de energie electrica sunt rugati sa anunte operatorul Distributie Oltenia despre orice situatie in care persoane care pretind a fi angajati DEO sau ai partenerilor solicita accesul pe proprietate sau orice sume de bani in schimbul unor servicii, prin urmatoarele canale de comunicare:
- apeland Info Tel, la numerele de telefon 0251 408 006, 0251 408 007, 0251 408 008 - cu tarif normal in reteaua nationala;
- prin email, la adresa distributie@distributieoltenia.ro;
- prin completarea formularului de inregistrare a sesizarilor https://www.distributieoltenia.ro/ro/sesizari-form
Mentionam ca Distributie Oltenia va pastra o colaborare stransa cu organele de politie pentru preluarea si solutionarea unor eventuale astfel de cazuri.
Divizia Oameni si Brand
17.03.2023