Distributie Oltenia continua optimizarea procesului de racordare a prosumatorilor: peste 35.000 de prosumatori conectati la retea

Distributie Oltenia sustine dezvoltarea sectorului energetic regenerabil prin imbunatatirea constanta a procesului de racordare a prosumatorilor. La sfarsitul lunii ianuarie 2025, numarul total al prosumatorilor racordati la reteaua DEO a ajuns la aproximativ 35.300, cu o capacitate instalata de 402,140 MW.

Situatia prosumatorilor racordati in aria noastra operationala

Cele mai multe racordari s-au realizat in judetele Dolj (7.939 prosumatori) si Arges (7.615 prosumatori), urmate de Olt (5.237 prosumatori) si Valcea (5.219 prosumatori). Judetele Gorj, Mehedinti si Teleorman au inregistrat un numar mai mic de racordari, dar contribuie in mod semnificativ la cresterea capacitatii de productie a energiei regenerabile in regiune. Aceasta evolutie reflecta interesul crescut al consumatorilor pentru tranzitia la energia verde si angajamentul Distributie Oltenia de a facilita procesul de racordare si integrare a prosumatorilor in retea. Consumatorii interesati sa devina prosumatori pot gasi toti pasii necesari accesand informatiile disponibile aici.

„Ne concentram pe eficientizarea procesului de racordare si pe oferirea unor solutii rapide si sigure pentru prosumatori. Acest efort face parte dintr-un demers mai amplu de modernizare a retelei si de sprijinire a tranzitiei catre un sistem energetic sustenabil, orientat spre viitor.”, a declarat Eugen Butoarca, Director Executiv Distributie Oltenia.

Reducerea duratei de racordare la Retelele Electrice de Distributie – o prioritate pentru 2025 

Un alt obiectiv pentru anul 2025 este reducerea duratei medii de racordare la Retelele Electrice de Distributie la 50 de zile, pentru toate categoriile de utilizatori, reprezentand un progres semnificativ fata de anii anteriori. Spre comparatie, in 2014, durata medie de racordare era de aproximativ 125 de zile, iar in ianuarie 2025, aceasta a fost redusa la aproximativ 54 de zile.

Distributie Oltenia isi continua eforturile pentru a optimiza procesul de racordare si pentru a sprijini un numar tot mai mare de prosumatori. Prin initiative de digitalizare si imbunatatire a infrastructurii, compania isi propune sa ofere o experienta mai eficienta si accesibila utilizatorilor sai.
Suntem dedicati performantei si adaptarii la noile realitati, insa consideram esential sprijinul autoritatilor si actualizarea cadrului legislativ pentru a continua sa evoluam la standarde inalte.


Departamentul PR, Comunicare Interna & CSR

Data 28.02.2024